LOGO

 

Que alguien más me lea

En la asignatura de Diseño durante el tercer trimestre del año escolar 2015-2016, los estudiantes de Año 2 del PAI (Programa de los años Intermedios), indagaron sobre tres diferentes géneros periodísticos: noticia, crónica y entrevista, posteriormente cada estudiante se encargó de recolectar información e imágenes con el fin de redactar y diseñar su propio artículo periodístico, en este trabajo se evidenciaron los atributos del perfil de buenos comunicadores y pensadores.

Read more: Que alguien más me lea

LOS NIÑOS Y SUS FINANZAS EN LA UNIDAD CÓMO NOS ORGANIZAMOS

Desde la misma existencia del hombre en nuestro planeta, este ha tenido que sortear distintas situaciones como la caza, y la agricultura, por mencionar las más importantes, para sobrevivir. Con el transcurso del tiempo fue evolucionando, administrando sus recursos para poder subsistir, un claro ejemplo de ello fue la comida ya que en esos tiempos era escasa, difícil de conseguir y así se fue desarrollando los sistemas de economía.

Read more: LOS NIÑOS Y SUS FINANZAS EN LA UNIDAD CÓMO NOS ORGANIZAMOS

Concept Thinking to the Core

What is the relationship between living things and systems? How do the elements of a system interact and relate? What are the factors that determine that there be harmony in a system? These are but a few of the questions that third grade students of Gimnasio del Norte thought about during the fifth unit of inquiry “Who We Are”.

The unit began with a provocation activity in which the students participated in an outdoor breathing circuit. After completing all the stations, the kids shared their perceptions about how their breathing patterns changed in a variety of contexts –singing, talking, exercising and relaxing. Among others, the 9 to 10 year-olds identified the role of their body systems and, more specifically, the elements composing them, in the variations in their breathing patterns. This self-awareness was meant to be stimulated in preparation for the learning experiences that would follow. Indeed, the concepts of connection, function, systems and harmony were “thought to the core” in the coming weeks. According to 3B Laura Sofia Manjarres Espitia´s parents “In a practical manner, while studying the English vocabulary, Laura gave various examples of harmony and system and of the relationship between people and things. Laura now distinguishes and associates the elements that make up the systems in her surroundings (…)”.

Read more: Concept Thinking to the Core

img{ max-width:100%; height:auto; }